We hebben de antwoorden op veel voorkomende vragen in verschillende onderwerpen uit een gezet.
Op deze manier verwachten we je snel te kunnen helpen bij het aankopen van onze producten.

Tips en handigheidjes

Montage overkappingen

Montage handleiding overkappingen

Je kan de informatie voor montage op de montage pagina terugvinden.

Doen jullie ook het inmeten van de terrasoverkapping?

Nee, wij meten niet in. Dit moet je zelf doen of door een ander bedrijf laten uitvoeren. Let op! Wij zijn niet verantwoordelijk voor verkeerd opgegeven maten. Of daardoor een verkeerd bestelde overkapping.

Monteren jullie het product direct als deze afgeleverd wordt?

Nee, wij monteren niet. Montage dien je zelf te verzorgen. Dit adviseren we met minimaal twee personen te doen.

Welke breedte maten heeft deluxe overkapping

De breedte van Deluxe overkapping is 4060 mm, 5060 mm, 6060 mm en 7060 mm.

Welke breedte maten heeft de basis overkapping

De breedte van de basic overkapping is 4045 mm, 5045 mm of 6045 mm

Past een overkapping tussen 2 muren
  • Omdat aluminium kan uitzetten bij temperatuurverschillen, adviseren we om minimaal 1,5 cm speling te houden aan beide kanten van de overkapping. Het is mogelijk om de overkapping strak tussen de twee muren te plaatsen. Let er wel op dat het plaatsen tussen twee strakke muren invloed heeft op de montagevolgorde in de handleiding. Als je betonpoeren gebruikt dien je er rekening mee te houden dat deze breder zijn dan de staanders. Ze kunnen dus niet strak langs een muur geplaatst worden. Indien je een staander tegen een muur aan wilt plaatsen, dan zaag je de flens aan één zijde af en boor je twee nieuwe gaten in de flens, zodat je de staander op vier plaatsen vast kunt zetten.
Kan ik jullie inzetten voor de montage van de producten die ik wil bestellen?

Nee, wij verkopen alleen online en bieden geen montage dienst aan.

Is het mogelijk om een overkapping te plaatsen boven een zonnescherm?

Ja, dat kan in sommige gevallen wel, mits er voldoende ruimte is. Let dan ook goed op de hellingshoek van zonnescherm en overkapping zodat deze elkaar niet raken.

Hoe maak ik een goed fundament voor de overkapping?

Om de terrasoverkapping goed te kunnen plaatsen moet de ondergrond bestaan uit een vlakke en stabiele ondergrond om verzakking te voorkomen. Denk hier aan een terras op betonnen fundering of een juist gebouwde vlonder. Als je de ondergrond niet vertrouwt of zeker wilt zijn dat de overkapping niet verzakt, maak dan gebruik van betonpoeren. Voor een overkapping adviseren wij altijd betonpoeren of een betonnen fundering. Een overkapping heeft een behoorlijk gewicht en kan dus verzakken bij een onjuiste fundering

Sluit ik de afwatering op elke staander aan?

Ja, dat is mogelijk. De staanders zijn hol en daarom kan het regenwater door elke staander, dit maakt het makkelijk om de best passende oplossing te kiezen. Verder verloopt de afwatering vanuit de staander rechtstreeks de grond in of kan de afwatering boven de grond uit de staander te laten komen. Hierbij kan je dan kiezen om het water in een grind bak of in een waterton op te vangen.

Is het mogelijk om de overkapping te verplaatsen na de montage?

Wij adviseren de overkapping na montage niet meer te verplaatsen. Mocht je dit toch wel willen doen, dan is dat op eigen risico en komt daarmee ook de garantie te vervallen.

Is het noodzakelijk om een vergunning aan te vragen voor het plaatsen van een overkapping?

Dit dien je zelf goed uit te zoeken. Er zijn richtlijnen wanneer je wel of niet een vergunning nodig heb voor het plaatsen van een terrasoverkapping.

Tijdens het gebruik heb ik de overkapping beschadigd, wat moet ik doen?

Neem contact op met je verzekeringsmaatschappij

betalen

Bestellen

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Na ontvangst van betaling ontvang je een bevestigingsmail. Daarna nemen we contact op om de tijd en datum van aflevering af te spreken. We rijden op vast dagen binnen een postcode gebiedt. Dag van levering wordt in overleg met klant ingeboekt.

Kan ik tijdens de vakanties ook mijn bestelling laten bezorgen?

Ja, dat kan

Kan ik in heel Nederland mijn bestelling ontvangen?

Ja, met uitzondering van de Waddeneilanden.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Als het bezorgadres afwijkt van het factuuradres, is het noodzakelijk dit door te geven tijdens de bestelling.

Op welke manier kan ik mijn bestelling betalen?

Je betaalt online via onze webshop en hier bieden we via Shopify payment verschillende betaalmogelijkheden aan.

Ik heb een fout gemaakt tijdens het betalen, wat moet ik doen?

Bekijk voordat je contact met ons opneemt of het bedrag van je rekening is afgeschreven. Neem hierna contact op via het formulier op de webshop, vermeld ook je bestel en rekeningnummer zodat we je snel en goed kunnen helpen.

Kan ik op de dag van levering de montage door iemand anders laat uitvoeren?

Ja, dat kan. Echter adviseren we dat niet te doen. Het kan voorkomen dat er door omstandigheden vertraging ontstaat bij levering. We zijn niet verantwoordelijk voor financiële consequenties die voortkomen uit afspraken die je maakt met derden voor de montage op de dag van levering.

Ik heb het verkeerde product besteld, wat nu?

Neem contact met ons op en dan bespreken we een mogelijke oplossing. De transportkosten voor ophalen en opnieuw brengen worden in rekening gebracht. En je dient het juiste product opnieuw te bestellen.

Op welke wijze kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je het verkeerde product besteld hebt, is het mogelijk om dit te annuleren. Mail het bestel- en rekeningnummer en laat ons weten waarom je de bestelling wilt annuleren. Op maat samengestelde producten zijn na bestelling niet meer te annuleren.

Transport

Levering

Zijn de transportkosten voor een overkapping bij de prijs inbegrepen?

Transportkosten worden altijd apart berekend. Voor de bezorging van onze producten werken wij samen met een extern logistiek bedrijf. Door deze samenwerking kunnen wij onze overkappingen altijd tegen de scherpste prijs aanbieden. De kosten voor het vervoer zijn afhankelijk van de bezorglocatie en altijd los van de getoonde prijzen in de webshop. Tijdens het bestelproces worden de daadwerkelijke verzendkosten voor u berekent.

Leveren jullie altijd binnen drie weken na de bestelling?

Wij streven ernaar om je bestelling binnen drie weken te bezorgen. Als we hier van afwijken laten we je dat telefonisch weten nadat de afspraak voor de levering is gemaakt.

Als ik na levering zie dat het product beschadigd is, wat moet ik dan doen?

Als je tijdens of nalevering ziet dat er schade is. Neem dan binnen 24 uur contact met ons op om dit te melden. Maak en stuur ons de foto’s waarop de schade goed zichtbaar is. Na het ontvangen van de foto’s nemen wij contact met je op om tot een passende oplossing te komen. Monteer de beschadigde producten niet, dan vervalt de garantie en de mogelijkheid om de producten om te ruilen.

Service

Garantie

Blijft de garantie op een product van kracht als ik een onderdeel toevoeg of monteer van een ander merk of materiaal?

De garantie op het product komt dan te vervallen.

Op welke manier is het mogelijk om een klacht door te geven?

Als je een klacht hebt over een product of over onze service, kan je dit via het formulier op onze webshop doorgeven. Wij nemen dan spoedig contact met je op.

Wat zijn de voorwaarden voor retourneren van een overkapping?

Een overkapping kan niet zomaar retour gestuurd worden. Hier zijn richtlijnen voor die je kan terugvinden op de retour pagina.